afscheid psz; de voorbereidingen

Morgen is het zover; Jesper neemt afscheid van de peuterspeelzaal. Snif... Ook al vind ik het super leuk dat hij naar de basisschool gaat, je sluit wel weer een periode af. Dus zoals het een goede moeder betaamt, ben ik de hele avond aan het frobelen gegaan. Hier het resultaat, natuurlijk in piratenstijl, want meneer wilde een piratenfeest.
De piratenbootjes met "Kapitein Koek" en "Schatkistjes"

"Jesper 4 jaar, ik vaar uit naar de basisschool"

voor de juffen
voorkant van de kaart

tekening +gedicht binnenin:

Lieve juf,


Mijn tijd bij Olleke Bolleke zit erop,
Twee jaar geleden kwam ik hier aan.
Ik weet nog dat ik huilen moest,
Toen ik mama weg zag gaan.
Maar al snel vond ik bij jullie mijn draai
Want als ik bij jullie binnen kwam
Ging ik meteen op zoek
Naar mijn eerste, echte vriendje Bram
Samen crossen met de grote auto’s
Rennend door de klas
Al mocht dat eigenlijk niet
“Jongens, straks op de gang pas!”
Ook mijn eerste liefde
Heb ik bij jullie opgedaan
Ik koos meteen de knapste
Ik was niet bij haar weg te slaan
Lieve juf, bedankt voor de mooie tijd
Voortaan loop ik jullie poort voorbij
Maar als ik je zie aan de andere kant van het schoolhek
Zwaai je dan nog eens naar mij?

Kus Jesper




Geen opmerkingen: