Controle WKZ

Zo ziet een middagje controle in het WKZ eruit.

Even uitkleden om te wegen en te meten (altijd weer spannend!):

De dokter laat mama mijn groeicurve zien, of ik genoeg gegroeid ben en genoeg weeg. Ook bespreken ze samen hoe het verder met mij gaat:

Dan gaat de dokter mij onderzoeken. Even voelen aan en kijken naar de buik en borst:

Dan nog even luisteren met dat koude ding!:

Even mijn hoofdomtrek meten (en nou vind ik het niet leuk meer):

En tot slot een keelkweekje afnemen. Dan gaat de arts met een hele lange wattenstaaf in mijn keel, om wat slijm, wat uit de longen komt, weg te halen. Hierin kunnen ze zien of ik een bacterie in mijn longen heb. Dit vind ik het minst leuke van vandaag (en mama ook):

Nou, dat was weer een controle middagje in Utrecht. Als het later beter met me gaat, hoef ik pas om de drie maanden! Voorlopig mag ik nog elke 6 weken komen, mits er verder niks aan de hand is. De dokters mogen mij gewoon zó graag, dat ze me niet langer kunnen missen!

Geen opmerkingen: