Jesper's speelgoed top drie

Nou, dit is mijn top drie van speelgoed. Op dit moment hoor, het wisselt nog wel eens.

Op nummer 1 staat momenteel mijn zandbak. Het is geen grote, gewoon zo'n blauwe schelp, maar het zand ligt momenteel door de hele tuin, dus eigenlijk heb ik tóch een hele grote zandbak! Papa en mama zijn er iets minder blij mee (nou moeten ze elke avond de tuin vegen), maar ik ben er wél heel gelukkig mee. Ik bak vooral heel veel taartjes én ijsjes. En ik maak heel veel "vogeltjes-voeier". Dit heb ik van opa geleerd, want die maakt dat ook heel vaak. Ook mijn auto's, tractors en loders komen goed van pas in de zandbak. Want ja, hoe krijg ik anders al dat zand door de hele tuin?? Ook mijn huisje met een (échte!) bel is nu heel handig, want daarin kan ik mijn versgebakken taarten en ijsjes verkopen. Iedereen moet dan telkens komen opdraven om op de bel te drukken en te roepen dat ze iets wil kopen. Gelukkig hoeven ze zelf niet na te denken wat ze moeten zeggen, want ik vertel ze precies wát en hoe ze het zeggen moeten. Handig toch??

Op nummer 2 komt mijn gloednieuwe skelter. Dat was toch wel een tóp-kado van familie Smans hoor! Ik weet alleen niet zeker wie er blijer mee is: ik of opa! Opa is zelfs een keer op zijn vrije dag speciaal naar Dongen gekomen om mij mét de skelter naar de peuterspeelzaal te brengen. Want opa wist zeker dat niemand op de creche zo'n skelter had. Dat moest opa dus toch echt even komen showen daar. Fijn mijn klasgenootjes jaloers maken, hoe oud was opa ook al weer?? Hij haalde zelfs de juffen naar buiten om te komen kijken. Ze zeggen: 'hoe ouder, hoe gekker'... Nou, dat klopt bij mijn opa wel hoor...

Op een gedeelde nummer 3 komen mijn Cars-auto's en mijn Monster trucks. Daar blijf ik elke dag toch mee spelen. Maar omdat het nu beter weer is en ik meer buiten dan binnen te vinden ben, staan ze nu onderaan in mijn eigen top 3. Nog steeds ben ik erg verslaafd aan deze auto's. Ik wil ze eigenlijk graag mee naar buiten nemen, naar de zandbak, maar dat mag niet van mama. Helaas, anders zou mijn dag helemaal volmaakt zijn....


Hier sta ik dan, mijn monstertruck te verzorgen mét Cars-shirt aan.


Mijn monstertruck was ziek. Vandaar het verbandje....

Geen opmerkingen: