Dagje Utrecht

Zo, ik mocht vandaag met mama een dagje naar Utrecht. Even een uitje met de dames. Nee, we zijn niet gaan winkelen in Hoog Catharijne, maar we mochten een dagje op bezoek in het WKZ voor een koemelkallergie provocatietest. Moeilijk woord hé (en ik ben pas 8 maanden!). Na twee maanden van die vieze koemelk-vrije melk te hebben gedronken, wordt het weer eens tijd voor gewone voeding.
De dag, euh, nacht eigenlijk, begon niet zo lekker voor papa en mama, want mijn broer werd om half 2 's nachts wakker. En dat heeft hij volgehouden tot half 6 vanochtend. Bleek dat hij een oorontsteking heeft... Alleen jammer voor mama, dat we al om 6 uur weg moesten rijden, dus die heeft niet zoveel slaap gehad. Ik mocht vannacht een half flesje drinken, omdat ik genoeg honger moest hebben voor de test. Die zou om half 9 beginnen en dan krijg je 2 1/2 uur lang kleine beetjes (koe)melk toegediend.
Jammer voor mij was, dat de verpleegster te laat was en ik pas om half 10 mocht gaan drinken. Ik had dan ook enorme honger toen de zuster met de melk kwam. Wat was het een teleurstelling toen ik zag dat het maar een spuitje van 1 ml was!!! Blijkt dat ze met heel weinig beginnen en het dan steeds opvoeren. Na een kwartier kreeg ik al (!) 2 ml melk... (normaal drink ik 200 ml per fles!). Toen weer na een kwartier 10, 20, 30, 40, 60 en 90 ml. Dit alles verspreid over bijna 3 uur. Gelukkig ging alles goed en heb ik nergens op gereageerd. Vorige week had ik ook al zo'n dag. Die test duurt twee dagen en ze noemen het een dubbel-blinde provocatietest. De zaalarts en zusters weten niet op welke dag de koemelk gegeven wordt. De ene dag krijg ik koemelk, de andere koemelkvrije melk. Maar ik heb op beide dagen geen reacties gehad, dus mogen we ervan uit gaan dat ik geen koemelkallergie heb. Jippie: op naar de Danoontjes!!! Morgen belt de diëtiste mama op, om te vertellen welke dag ik koemelk heb gekregen en hoe mijn dieet nu verder moet. Ik krijg trouwens wel het leukste 'dieet' wat je maar kan krijgen! Ik moet juist veel vetten binnen krijgen, omdat die zelfs met de medicijnen niet genoeg opgenomen worden met normaal eten. Ik moet dus altijd wat meer eten en ik mag ook veel dingen vaker eten die voor andere gezonde kinderen niet zo goed zijn.
Zoals (zoute) chips en koekjes, alleen maar volle melkproducten en straks mag ik ook vaak frietjes met veel mayo bijvoorbeeld.
Zo zat ik met de drie maanden al aan de tuc-koekjes en de Nibbit chips. Je had de blikken van de mensen moeten zien, als mama ergens op het terras zat. Je zag ze gewoon denken dat mama wel een slechte mama is, omdat ze zo'n kleine baby al aan de chips zet! En dan kwam mama daarna nog aan met medicijnen en spuitjes. Dan zag je ze helemaal denken: "zie je wel! moet je dat kind maar normaal eten geven, dan hebben ze geen medicijnen nodig ook"... Hihi... Mama heeft ook al wat opmerkingen te horen gekregen hierover hoor. Maar ja, gelukkig zit mama daar niet zo mee. Als mensen gewoon vragen wat er is, krijgen ze antwoord, maar je hebt ook mensen die achter je rug nét iets te hard zeggen dat het niet normaal is. Of wat dat kind dat wel niet mankeert...
Maar goed, terug naar ons dagje Utrecht. Ik heb me wel vermaakt vandaag hoor. Naast me lag een knappe jongen van 11, waar ik de hele dag naar heb liggen lachen. Mama zei dat hij iets te oud voor me was, jammer. In april moeten we nog twee keer naar het WKZ, een keer naar de allergoloog en een keer naar de longarts. En dan hoop ik daar voorlopig even niet meer te komen. We gaan ervoor dat we dit keer minimaal 2 maanden niet hoeven te komen. Dat wordt dan ons record!
Groetjes Lotte

Geen opmerkingen: