Uitslagen Lotte

Nou, de officiële uitslag is binnen: ik heb géén koemelkallergie. Jippie, mag ik weer gewoon eten! Mama heeft weer overlegd met de diëtiste en ik mag weer gewoon koemelk. Helaas ben ik de afgelopen maand niet genoeg aangekomen, dus we gaan weer terug naar de voeding met extra calorieën (voor ondervoede kinderen). En mama moet bij het warm eten wat room toevoegen, zodat ik extra vetten krijg. Ook die Liga-koekjes en ander gezond spul moet ik laten staan, ik moet gewoon fijn elke dag chipjes eten of tuc-koekjes. Omdat het nu wat warmer wordt, verlies ik ook meer zout door te zweten. Dus krijg ik door mijn warm eten een extra snufje zout. Smaakt wel lekker hoor! Lekkere verse soep van papa is ook goed voor mij; krijg ik meteen weer wat zouten binnen.
Fijn dat ik nu weer aan de gewone toetjes mag! Ik moet alleen wel volle yoghurt krijgen, voor de extra vetten. Of gewone vla met slagroom er door heen. Ook lekker hoor!
Wel jammer dat ik nu weer verkouden wordt. Ik hoest sinds een dag erg veel en begin weer te "piepen". Mama hoopte dat dat niet zou gebeuren door de AB-kuur die al een paar maanden loopt, maar tegen virussen is zelfs dat niet bestand. Dus hebben we de extra Ventolin pufjes weer voor de dag gehaald en staat de vernevelaar al klaar. Nu maar hopen dat ik deze benauwdheid door kom, zónder in Utrecht te hoeven logeren!!! Gelukkig drink en eet ik momenteel nog erg goed. We hopen dat zo vol te houden, want morgen gaan we een dagje weg met de hele familie nog voor opa's verjaardag. Mama heeft al een tas klaar staan met extra zoute dingen (chips, tuc, bouillonblokje, etc.), want daar in de speelhal zal het wel warm zijn voor mij. Ik mag morgen zelfs voor het eerst zoute frietjes gaan eten, ben benieuwd of dat smaakt. Mét veel mayo natuurlijk, want dan hebben we weer vetten binnen.
Nou, hoop maar met ons mee dat het dit keer redelijk meevalt en ik fijn thuis kan blijven. Ik vertel nog wel hoe het geweest is met het dagje uit met familie van Hees....
Groetjes Lotte

Geen opmerkingen: