controle WKZ

Op de terugweg van ons fijn weekend, moesten we even langs het WKZ. Lotte werd namelijk voor het weekend wat benauwd en begon te hoesten. Nou was dat niet echt zo vreemd, aangezien iedereen in haar directe omgeving daar last van heeft gehad, maar het was toch balen dat ik weer naar Utrecht moest bellen. Na wat extra medicijnen mee te hebben genomen naar het weekendje, kwamen we maandag in Utrecht aan en ik was best zenuwachtig. Lotte heeft weer hetzelfde hoestje als in mei, waarvoor ze toen opgenomen werd en een ab-, én prednisonkuur via infuus kreeg. Maar we hebben een andere kinderarts, die volgens ons wat soepeler is, en die vond het helemaal niet nodig om haar op te nemen. Hoera!!!! We kregen te horen dat we maar extra moesten puffen met Ventolin. En dat we de melk en het drinken ná de pufjes Ventolin en Qvar moeten geven. Lotte is namelijk al heel lang erg hees en daar maakte ik me de laatste tijd zorgen om. De arts stelde voor om de volgende keer naar de KNO arts te gaan, maar dat is niet meer nodig nu we haar laten drinken na t puffen. Ze klinkt binnen een week al een stuk minder hees! De medicijnen kunnen met het puffen in de mond/keel blijven hangen, wat heesheid en schimmelvorming kan veroorzaken. Vandaar waarschijnlijk ook de gevonden schimmel in de keelkweken. Wisten wij veel.... "Staat in de bijsluiter hoor", vertelde laatst iemand me. Tja, als je zoveel medicijnen in huis hebt staan, dat je bijna je eigen apotheek kunt beginnen, lees je echt niet elke bijsluiter meer. Vooral ook, omdat ons dat afgeraden is. Lotte krijgt namelijk een hoop medicijnen, die volgens de bijsluiter,  pas geschikt zijn vanaf drie jaar. Ook de apotheek doet vaak moeilijk omdat Lotte dingen voorgeschreven krijgt, die normaal gesproken niet voor die leeftijd geschikt is.
Maar goed, terug naar mijn verhaal. Lotte heeft dus iets opgelopen, waarschijnlijk een gewone verkoudheid. Maar met het pseudomonas-gedoe van nog niet zo lang geleden, wilde de arts toch een keelkweek nu ze klachten heeft. Kunnen ze meteen zien of het een 'gewoon' virus is of toch die bacterie.
De laatste kweek was trouwens weer schoon!!! (behalve die schimmel dan, maar das niet zo boeiend) Dat is al de derde kweek op een rij die 'schoon' is, sinds men de Psudomonas gevonden heeft. Jippie!!! Ja, het ziekenhuis is weer 'voorzichtig'  blij, zeker nu ze toch weer klachten krijgt. Maar ik lees op het cfcafé dat veel cf-ers weer last krijgen nu het 'snotter-seizoen' weer begonnen is, dus ik maak me maar geen zorgen meer. De arts heeft ons een receptje voor prednison meegeven. "Dat moet je gewoon in huis hebben nu de winter er weer aankomt", aldus de kinderarts. Prima hoor, ik haal het in huis, we moeten er zelfs morgen mee starten als het piepende ademhalen nog niet over is bij Lotte. Ik denk er maar weer niet teveel bij na. Als dit middel Lotte de winter doorhelpt, vind ik alles prima. Zolang ze maar thuis kan blijven, doe ik alles...
Een voordeel van de Prednison is, dat ze veel honger krijgt. Dus gaan er meteen weer een hoop calorieën binnen, dat is natuurlijk altijd mooi meegenomen. We gaan ook gewoon fijn door met de Infatrini (sondeveoding met extra caloriën, wél gewoon in de fles hoor), dus ook met het eten hebben we gelukkig geen drama's de laatste tijd. Omdat we weten dat ze de Infatrini goed drinkt en daardoor extra calorieën binnen krijgt, hoeven we van de andere eetmomenten geen 'stress'momenten te maken. Ze pakt verder wat ze lust en als ze iets laat staan, maken we ons niet druk. Dat is wel wat anders dan een maand of twee geleden.
Ondanks de klachten de laatste tijd, gaat het met ons als gezin eindelijk heel goed. We hebben alles meer op een rijtje, zijn meer gewend aan het onvoorspelbare leventje met Lotte, voorzover dat gaat, en hebben het geluk dat ze voor het eerst, sinds een jaar, al een paar maanden niet opgenomen is geweest.
Kortom, we hebben een tópmaand in huize Smans!!!!

Geen opmerkingen: