paddenstoelen zoeken / reptielenhuis

Elke week probeer ik iets leuks te gaan doen met de kids. Hoeft niet zo bijzonder te zijn hoor, als ik maar even het huis uit ben geweest met ze. Nu het buiten steeds natter wordt, moet ik dingen gaan verzinnen om toch even buiten geweest te zijn.
Vorige week zijn we naar het bos geweest, op zoek naar paddenstoelen. Een beetje vroeg daarvoor, maar goed, ik zou er vast wel een paar tegen komen, dacht ik zo. Eenmaal in het bos, was Jesper zichtbaar onder de indruk. "Mama, in het bos wonen toch wolven?". "Nee hoor, liefje", was mijn antwoord, maar ik kon hem niet overtuigen. Aangezien papa elke avond uit het grote sprookjesboek voorleest, is hij er vrij zeker van dat er ook in dit bos wolven wonen. Hoe dieper we het bos in gingen, hoe stiller hij werd. Hij vroeg zelfs opeens of ik een pijl in de grond wilde tekenen, dan wisten we welke kant we op moesten. Toch maar eens tegen papalief zeggen vanavond dat hij dat sprookjesboek eens ver weg legt, dacht ik meteen.... Toen we uiteindelijk op een zandvlakte uitkwamen en de snoepjes en pakjes drinken uit de tas getoverd werden, was het bos ineens een stuk leuker voor Jesper. Ook Lotte wilde toen haar laarsjes eens uitproberen in het zand... Hier was mooie foto's:

De week daarna heb ik gekozen voor de Oliemeulen in Tilburg, een reptielenhuis vol met insekten (hoera, mijn lievelingsbeesten....) slangen, krokodillen, etc. Ik gruwel van de spinnen die ze daar hebben, dus heb heel dapper, mijn zusje meegevraagd. Kon zij mooi de spinnenafdeling met de kids doen. Dat ze op dat moment hoogzwanger was, maakte ons niets uit. Vrolijk ging ze met ons mee. Ik nam dapper een slang om mijn nek (voelt aan als een gewone Gardena tuinslang hoor) en mijn zusje nam de moedige taak op zich om de vogelspin vast te houden. Ik hoop dat mijn kinderen later niet zo panisch voor spinnen en insekten worden als ik, dus leek het me zeer educatief  dat Jesper zag dat tante Jannie zo'n vies, vreselijk beest vasthield... De jongen van de Oliemeulen vond het ook erg leuk om die vogelspin op haar hoogzwangere buik te zetten. De vogelspin heet trouwens 'Kriebeltje'. "Wie weet schrikt de baby zo erg, dat het er vandaag nog uitkomt', was de zeer lollige opmerking van de jongen. Wat een toeval dat mijn zusje nog geen 12 uur later bevallen is!!! Ze is trotse moeder van een dochter, Mirte. Hier nog wat foto's dat 'Kriebeltje' nog op haar buik zit....

Geen opmerkingen: