Vernevel-vrije-weken...

Zo, het vernevelen zit er (voorlopig) weer op. Eerst ging het vernevelen prima, maar dat was met een 'open' mondkapje en daar zat niet veel meer in dan Atrovent en Ventolin of soms wat NaCl. Die Tobi, das een heel ander verhaal... Tjonge wat een ramp was dat vernevelen zeg. Lotte vond dat dichte kapje héél vervelend en het duurde ook veel te lang voor haar. We hebben nog een E-flow geprobeerd, maar die gaat zo snel, dat ze ervan gaat kokhalzen. Dus maar weer terug naar de Portaneb... Duurt wel wat langer, maar dan blijft de melk toch binnen, dat is toch ook wel zo prettig. We hebben het opgemeten en het vernevelen duurt zo'n 20 minuten. Alleen jammer dat mevrouw elke minuut haar hoofd wegdraait. In totaal waren we meestal een uur bezig en dat 2x daags. Alleen de derde week verliep soepeler, hoera! Het duurde op zijn best maar een half uur! De laatste week kwam er weer meer weerstand, maar goed, vanaf afgelopen maandag zijn we weer vrij van het vernevelen! Joepie!
Nu maar hopen dat het iets gedaan heeft en dat al die worstelingen met Lotte niet voor niets geweest zijn.
De tussentijdse kweek is nog steeds niet binnen (na ruim 2 1/2 week!). In het WKZ vertelden ze me dat er dan iets in zit wat men nader wil onderzoeken. Oké, dan weet ik genoeg. Maar die kweek is niet zo belangrijk omdat die pas na 2 weken Tobi is afgenomen. De kweek van afgelopen dinsdag en die van volgende week, dat zijn de belangrijkste. Dus wachten we maar af. En genieten we van onze "vernevel-vrije-weken"!!!!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

hallo fia het lezen van jullie site fia de link van cfcafe kom ik erachter dat jullie ook uit het mooie dongen komen.

ik zelf ben jeroen van dongen 27 jaar en heb ook cf

ik ben gelukkig getrouwd en sinds 4 maanden ben ik vader van een dochter karlijn

ik wist wel dat er een meisje woonde in dongen met cf fia de overburen die hadden een nichtje met cf en ik denk dat ze daar jullie mee bedoelen.

laatst kwam ik een jongen bij de op de vennen tegen ook met cf heb toen maar tegen de fysio vertelt dat da niet de bedoeling is die jongen is 17 ik wist ook wel dat er in dongen een jongen was met cf maar ik dacht dat hij nog maar 8 was hahaha de tijd ga snel.

als jullie eens mail contakt willen hebben kan je me altijd mailen jeroenvandongen20@hotmail.com

gr jeroen van dongen

Unknown zei

Hoi Jolanda, ik lees regelmatig je blog en heb bewondering voor jullie inspanningen. Lijkt mij inderdaad een reuze zware klus dat vernevelen met een gesloten mondkapje bij Lotte. Maar wat geweldig dat het nu zo goed gaat!! Hopelijk binnenkort goede berichten!
Liefs Lydia