Lieve Jesper



Jesper kan ons telkens weer opnieuw aan het lachen maken met zijn heerlijke uitspraken. Hier weer wat recente "one-liners" van hem:
* alle woorden eindigend op -lijk, spreekt hij uit als -lik. Eerlijk klinkt als 'eerlik', gevaarlijk als 'gevaarlik', melk als mellik, etc. Als je je dit voor kunt stellen, dan weet je dat de volgende zin best grappig was om te horen: "Mama, je knoeit met mijn mellik en dat is gevaarlik hoor en dat vind ik niet eerlik".
* Jesper blijft maar volhouden dat wij het woordje "telkens" fout zeggen. Volgens hem is het namelijk "elkens". Als ik het helemaal fonetisch uitschrijft klinkt het zelfs zo: "ellikens"... :)
* na een jazz-bandje gezien te hebben in de Efteling is hij helemaal in de ban van muzikanten. Hij was laatst dan ook zelf een "pikamenter". Op mijn vraag wat dat dan inhoudt, was het antwoord: "Nou, gewoon een muziekmaker!". Weer een nieuw woord voor de Dikke van Dale...
* Soms hoort hij woorden, die hij later zelf in een nieuwe context probeert te gebruiken en dat is soms erg hilarisch. Zo had hij gisteravond tijdens het tandenpoetsen ook ineens weer een nieuw woord bedacht dat hij wel kon gebruiken. Hij had geen zin en zei: "Mama, ik word zo onrustig van tandenpoetsen".
* Jesper is vandaag bij zijn neefje van 6 gaan spelen, die erg van zijn DS houdt. Zitten we vanavond op de bank tv te kijken, zegt Jesper ineens: "Mama, ik ben bij level (levil!) zes". Meteen daarna draait meneer zijn hoofd om en kijkt weer verder tv. Tóch iets teveel naar zijn Ds-ende neefje gekeken vandaag....
* Ook een lieve uitspraak van vandaag. Aangezien hij bij zijn grote nicht en neef (inclusief vriendje van neef) gespeeld te hebben, moet hij even wennen aan de rust thuis. Hij merkt dan ook op: "Nu zijn papa, mama, Jesper en Lotte helemaal alleen! Er is niemand om met ons te spelen!"..... Heb hem toen maar uitgelegd dat wij met elkaar kunnen spelen, maar dat telde niet echt volgens hem....

Geen opmerkingen: